Contest "Nak Duit Raya Cik Misya!!!"

Assalamualaikum! Salam Syawal :D Salam Satu Malaysia :D Salam Sejahtera :D Salam Sekalian Alam =,=
Today Najla nak masuk satu contest,, Tertarik pulak.. Najla masuklah :) lagi pun cik misya ajak :) Najla apa lagi,, joinlah! *Siapa lha yg taknak duit raya kan? hikhikhik*

TENTANG KISAH AKU & DUIT RAYA

Ini terjadi pada 3 tahun yang lepas! Masatu, Najla baru 8 tahun.. Darjah 2 :D
Masa tu, ayah Najla, setiap tahun duit raya selalu bagi RM30 ! Biasalah.. Budak kecil mana boleh pegang duit banyak2..
Najla tak kisah la ibu dan ayah nak bagi setiap tahun RM30 sama je.. Tapi, SEJAK Najla dapat tahu kakak & abang Najla dapat RM70 duit raya setiap tahun, Najla dan kakak Najla lagi seorang tu macam CEMBURU sikit! kahkahkahkah...! Lepastu, Najla dah kakak Najla , mahu menjalankan misi PUJUK IBU DAN AYAH untuk tahun tu dapat duit lebih!!! Haha.. kejam tak? Kitaorang  pujuk dengan buat2 muka comel, merajuk dan buat2 tolong kemas rumah =o='v huhu.. Bila ibu ayah lalu je depan Najla, mesti cakap pasal nak tambahkan duit sebanyak RM50! Tak habis2! Setiap hari mesti cakap pasal tu.. Memang takkan tutup cerita selagi ibu dan ayah tak setuju sain kontrak. haha XD Mula2, masa nak raya memang rasa macam tak jadik tapi bila masa SALAM2 MINTA MAAF tu, dah dapat duit raya.. Lepastu teruss pergi bilik check2 duit raya! BILA DAH TENGOK,
Keluak bendo nii ...

  [SDC13010.jpg]   

Hoorayyy!! Ternyata dapat gak lha masa tuu~ Masatu jugakk lha kan nak berlagak dapat duit raya RM50.. =,= Berlagak ngan sepupu arr. siapa lagi yokk? Mula2, dengan malu2 nya,, keluak sikit2 dripada sampul.. And then duit tu tetiba keawan-awangan.. kahkah :P Tak tahu lha diorangg nampak ke tak. Tengok macam ngah sibuk kira duit raya .. Harap diorang baca entry ini =,= huhu.. Ternyata ibu ngan ayah bagi jugakk. Taknak kecewakan anak :) Siapa tk sayang anak hoii~ Papepun.. Terima kasih ibu dan ayah! Sayang sangat :* Sampai sekarang, ibu ngan ayah masih bagi duit RM50 tuuu~ Nanti dh tingkatan, ayah bagi bape aerkk?? Haha.. Tak malu ini budak =.= Okeyy, itulah kisah Najla ngan duit raya RM50 ^O^ Dh besar nnti, terbalik pulak, Najla yg bagi RM100 kat ibu ngan ayah :D
jangan tiru gaya misi tambah duit raya ini di rumah! Habis nnti kau mintak RM100 =.=

Ucapan Hari Raya


Terima kasih kepada Cik Misya sebab singgah blog Najla untuk mengajak join Contest itu :D Sememangnya Najla tertarik betul dengan contest yang ini ! Najla nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada semua orang di sini. Minta maaf kalau Najla ada terkasar bahasa dan membuatkan korang tak senang.. Harap AIDILFITRI tahun ini menjadi Aidilfitri yang bermakna bagi korang! Jangan sesekali korang terfikir HARI RAYA tidak sempurna tanpa MERCUN, Nanti tiba-tiba beraya di Hospital dan dijaga oleh jururawat yang tak CUN! kikiki~ Salam tulus ikhlas dari Najla.. Najla memohon & menyusun sepuluh jari.. Ingin memohon maaf lagi sekali :) Semoga Lebaran di Aidilfitri memberi seribu makna kepada kita.. Bukan sahaja berpuluh, bukan sahaja beratus, bukan sahaja beribu tetapi Insya'Allah ia akan menjadi berjuta makna buat kita semua..


Soalan Cepumas

Cik Misya dapat duit raya banyak lagi tak kalau dah besar? hikhik


Click Image if nak join jugak :)
Tarikh tamat ialah 31 OGOS 2012

Harap najla diantara yg '3' orang tu,, Amin..
Semuanya ketentuan Allah!

Comments

  1. Salam dear.. Thank you for joining my contest.:) Jawapan kepada soalan : Huhu Dah besar dan dah kerja ni, saya pula yang banyak keluarkan duit bagi duit raya kat org. Tapi takpe, kira sedekah insyaAllah besar ganjarannya nanti.=) http://www.aimisyahirah.com/2012/09/doa-apabila-hati-disakiti.html

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Bagi yang ada blog
    dijemput untuk menyertai GA kami di:-
    http://homestayskudaijohor.blogspot.com/p/ga-homestay-alya.html

    ReplyDelete

Post a Comment

لسّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sila komen dengan baik kerana Allah sayang orang yang baik :)