Ada UPKK? (T~T)v

     Bismillahirrahmanirrahim.. Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
Najla mulakan dengan ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT SEJAHTERA!


Hai T.T Hai T.T
Najla tengah nangis ni. kalau percaya terima kasih, kalau yg tak percaya pun terima kasih. huhu.
A."Tahun Depan ada UPKK?"
B."Bulan Depan ada UPKK?"
C."Minggu Depan ada UPKK?"

Ini lah soalan yang sedang bermain di kepala otak ku..  Anda pilih yg mana?  A? B? atau C? Ok. Mulai dri sekarang korang boleh practice nk jawab mende ni. Tapi Najla dah jawab dulu dan itu adalah jawapan yg betul. Sebab dah diberitahu dan diberi surat oleh Pihak Sekolah. Haha. Syokk lew dapat jawapan. Surat rasmi lagi! Anda dah dapat? Yang Najla dapat bukan surat rasmi. Tapi jadual rasmi. Dan ada jawapannya kat situ! Ada TARIKH! Ni hoo~ Tak caya kan? tengok ni..


(Sila klik image untuk zoom. Terima kasih.)

Nampak tak? Cuba check tarikh sekarang berapa.. Kalau hari ni tarikh ni, Dan UPKK tu adalah tarikh 1/10/2012, Mesti lah minggu depan. Masuk je bulan sepuluh terus ujian. Memang THE BEST. Hihik. 

SOALAN CEPUMAS : Apakah maksud UPKK? 
(Pun ade =,=)JAWAPAN CEPUMAS : Ujian Penilaian Kelas KAFA - UPKK 2012

Ok. memang Najla belum merdeka punn. Periksa akhir pun belum lagi macam mana nak merdeka? Dan UPPK ini ialah untuk SEKOLAH AGAMA. (sekolah belah petang) dan bukannya SEKOLAH yang biasa kita selalu bangun awal pagi. 

UPKK ini UJIAN hanya UNTUK MURID-MURID TAHUN 5, SEKOLAH AGAMA. Bukan untuk yang lain.. Special lah kan? hehe. Jadi, kena rajin sikit lah nak study. rajin sangat. haha. UPKK ada banyak sebenarnya.. Selain ambik ujian dalam kertas, ada hafazan, ujian upkk untuk amali solat, amali wudu' dan sebagainya lah. Tu pun najla belum habis. Insya'Allah.. Lepas ujian ni, Najla boleh habiskan. baru je separuh. Ustaz pun kata, lepas ujian upkk, kena hafazan pulak. Jadi, terpaksa Najla kena rajin2 lagi. hikhik. Ini cerita sekolah agama. Sekolah belah pagi? Mungkin lepas pekse sek agama, sekolah pagi lak yg ada ujian akhir. Tahun 6 dh bebas dulu. Cuma SDEA je belum lagi kan? Haa. lupa nak cakap. Tahun 6 sek agama pun kena ujian macam tahun 5 gak. Namanya S.D.E.A. . Tak tahu pulak maksudnya pebenda. T.A.P.I! my sis kata UPKK senang macam makan kacang je. SDEA? my sis kata susah sedikit. Dan mengapa dia kata UPKK ialah senang sangat? kerana dia dapat 8A dalam ujian UPKK itu. Tahniah lah yerr.. Untung. dapat RM50. Najla pun nak balas dendam lah kan? push kasi 8A sikit. nak juga dapat 8A. Oleh kerana itu......................................................................................

STOP kejap. Najla nak citer sek pagi kan tadi? Apsal boleh sesat citer upkk lak ni?
SEK PAGI : Lepas murid thn 6 berjaya membebaskan diri masing2 dari dewan yang agak sepi sangat. Bunyi kipas je ade. bunyi cikgu cakap kat microphone je, cikgu pun mula lah wat aktivii2 kat sekolah pagi. Ada perkhemahan Unit beruniform, lawatan smbil belajar, dan macam2 lagi.  Perkhemahan? Najla tak masuk. Walaupun najla ketua PPIM. Dan hari ini jugak diorang tengah wat perkhemahan. mesti sibuk kan? Rasa cemburu pun hade. Huhu. diri sendiri tanak masuk pastu cemburu. entah pape je.  
Tapi ada satu je yg Najla nak. Pergi lawatan sambil belajar. kat KL dan Shah Alam. ada apa kat sana?
I City? haha. itulah yg membuatkan beratus pelajar nak sertai. Sian najla belum pernah sampai ke sana. Itu yg mahu sertai. Tapi, ada halangan sedikit. Halangannya ialah tiang warna merah yg menghalang Najla dan rakan2 yg lain mahu menyertainya. Dan ada perkataan  "FULL". huaa~ faham2 jelah. tapi aritu tetiba je kawan najla cakap boleh masuk lagi. Jadi, cepat2 Najla nak kan. sapa taknak? Najla boleh je bayar RM60 tu. pakai duit raya Najla. hihi. Sanggup!  

Pasal UPKK tadi, doakan Najla berjaya ok. Najla pun harap korang mendapat yang terbaik! 
Ok bye. Wassalam..

Ayah Najla berkata, "Sesungguhnya SEKOLAH KEBANGSAAN itu adalah untuk MASA DEPAN, Manakala SEKOLAH AGAMA itu adalah untuk AKHIRAT" . 

Comments

Post a Comment

لسّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sila komen dengan baik kerana Allah sayang orang yang baik :)