Kucing Peliharaan yang saya suka!

Assalamualaikum. Ok. Harini tak sihat. Tapi dah semakin surut. Alhamdulillah.
Entry kali ini nak cerita pasal si meowwww!

Saya mengaku sangat-sangat yang sekarang ni saya memang sedang dilanda 'demam kucing' dimana tak tahan tengok kucing comel-comel belaka sampai rasa nak curi kucing tu nak bawa kucing tu nak peluk puaspuas kucing tu nak kiss kiss je ahhhhhhh!! (Ok, setiap entry memang saya rajin menjerit)

Okeylahh lepas ni boleh tengok gambar kucing2 ni kat blog sendiri jeaa tak payah searh googlee lahaiii~ :P
Persian Cat
Persian cat
Actually kan.. Saya memang berminat dengan kucing parsi yang warna HITAM. Haa? Hehe. Idontknow. Memang suka sangat. Kalau dapat niee...... (sabar sabar) Ada sesiapa sudi nak bagi kucing ni kalau ada? hellooo? ada sesiapa tak? *Ok fine. cakap sorang-sorang* 
SIAMESE CAT
Ada siapa nak bagi? adaa tak? adaa tak? adaa tak? hello? Am I talk sorang-sorang? Kalau siapa nak bgi free or jual memurah gila, sila pm okeyy jangan lupa! *beria-ria. hope sangatttt* 
MAINE MOON CAT

Yeaaa~ I love Maine Moon Cat! Nama gelarannya mungkin Encik Janggut. Pak Janggut. Puan Janggut?


RAGDOLL CAT
Kyaaaa! Very cute very beautiful very omeyy very pretty very kiyowoo~ Spesis ragdoll ni macam singa cause ada tudung kat sekeliling diaaa!
Kalau ada jual pun mesti mahal sebab boleh buat selimut. (Hakhakk)
LEOPARD PRINTED CAT
Rachelmarie
Kucing ni sebijik macam harimau bintang tauuu. Kalau ada orang bela ni, contohlah kucing ni singgah lepak kat rumah jiran. Mananya tak sakit jantung jiran bila nampak harimau bintang ada kat rumah diaa. (Ok saya tak buat lawak ehh.) I think kucing ni yang paling mahal kat Malaysia. Kucing Bengal kan? Serius saya pun teringin nak tapi dah dewasa nanti Insya-Allah :) 
So tu jelah yang diminat dan diharap sangat-sangat boleh dapat suatu hari nanti. Kalau saya masuk kedai Haiwan, mesti nak tengok kucing. Serius pandai gila diorang buat memek muka minta simpati. Suruh bawa balik laaa tu hermppp! jangan harap selagi harga kau belum murah wahai kucing. (hakhakk) Dahla gesel-gesel kepala kat sangkar ingat comel? (Ok actually sebab kucing2 tu laa buat saya geram yang amat sampai nak beli kucing tauuu.)

Saya ada kucing yang baik dan setia. Tapi tu dulu. Sekarang dah takde. Entah.. dah tiga tahun.. Tapi dia masih belum pulang. Parsian cat. Emak saudara bagi. Free free free no cashout money. Warna kuning cair+putih. Dulu masa sampai rumah sini, dia takut. Kalau pegang, nak je dia cari ruang untuk lepaskan diri. Tapi lama-lama dah biasa dan mula rasa sayang kat tuan. Namanya Jimmy. Ok, nama panjang Jimmy Neutron. Kuat manja. Sangat manja. Aktif bermain. Kenangan terindah yang paling tak boleh dilupakan ialah masa tu saya main dengan dia guna keychain strawberi yang jenis kain tu. Kalau baling jauh-jauh, dia lari kejar benda tu. Lepastu dia bawa keychain tu semula guna mulut dia pergi arah saya balik. Bila strawberi tu dh ada kat tapak tangan saya, "EHH? KENAPA KOYAK?" JENGJENGJENGG rupanya Jimnny makan! Ohnoooooooooo :O haha. Kalau bagi makan, dia tak suka makanan basah termasuk ayam. Suka makan makanan kucing tapi yang mahal punya. Dia tak suka dipeluk. Tapi bila orang peluk dia, dia diam je. Kalau tepuk-tepuk dekat sofa, nanti dia lompat kat atas sofa minta dimanjakan. Kalau saya letak dia kat atas meja, selagi saya tak turunkan dia balik, dia tak akan berganjak dari meja tu.. Sampai tertidur terbongkang kat situ. Susah tau nak cari kucing yang hormat Tuan ni. Tak sangka, kejap je Tuhan nak tarik. Berapa tahun kemudian, Alahaii dah tua kucing ni. Kuat tidur tapi still manja. Tak lama tu, bila saya pulang ke rumah, Jimmy dah hilang. Jimmy dah tak balik sampai sekarang... Sesungguhnya sekarang pun saya rindu dia. Sebab Jimmy ialah kucing yang paling setia dengan saya. Dia tak pernah nak kecewakan. Walaupun dia kucing kan? Tapi saya hargai dia. Kucing tu yang paling saya sayang seumur hidup.

Ok. Stop. Panjang. Macam nak tulis karangan. Memang rindu. Terlalu rindu. Sangat rindu. Insya-Allah, lain kali haraplah kucing yang dibela oleh saya pada masa akan datang, sama perangainya seperti Jimmy. ^,^

Tq for your reading

Comments

  1. Comelnye..terutama yg 2 ekor tu yg mata warna biru.. =)
    Mula2 baca hepi je..ayat yg last2 tu sedih..ummmm..InshaAllah satu hari nnti awk akn jmpe Jimmy semula =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua comel belaka2 kann..? Geram. sangatt!

      Heeee :') Thank you kak. Tapi tak jumpa lagi dahh Jimmy yg tuu. Jumpa Jimmy lain laa Insya-Allah :D

      Delete

Post a Comment

لسّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sila komen dengan baik kerana Allah sayang orang yang baik :)